Kerékpárral Eger körül, kenuval a Tisza-tavon Május 26-27.

Május 26-27.

Egy igazán aktív hétvégét kínálunk azok számára, akik Egerben, vagy a Tisza-tónál tervezik tölteni a pünkösdi hétvégéjüket. Ha a múzeumok helyett valami másra vágysz, szállj nyeregbe, ragadj lapátot és láss világot! 🙂

Kerékpár túra a Bükkben, Eger környékén

Mindenki tudja, hogy Eger csodálatos történelmi város, de csak kevesen indulnak el a városhatáron túlra felfedezni a festői szépségű Eger környéki hegyvidéket. Ha létezik valahol a nyugalom szigete, akkor bizton kijelenthetjük, hogy itt a nyugalom völgyét és bérceit találjuk. A szombati napot ennek fényében kerékpár nyeregben töltjük, és két keréken barangoljuk be az Egert környező hegyvölgyeket.
Reggel a kerékpárkölcsönzőben felvesszük a kerékpárjainkat, de Egert nem a lehető leggyorsabban hagyjuk el. Érintünk néhány nevezetes pontot a városban, mielőtt az erdőbe vetnénk magunkat.

Egerből rövid tekerés után eljutunk a Berva-völgybe ahonnan már autó forgalomtól mentes úton, a lombos fák alatt haladunk a bükki rengetegben. Figyelem, a csodálatos panoráma vonzza a tekintetet – és emellett nehéz lesz a kerékpárt egyenesben tartani! Az út kígyószerűen tekeregve járja be a körnunk egészen a Bükki Nemzeti Park látogatóközpontjáig, majd tovább a mellette fekvő tárkányi tóig. Szusszanás közben végignézhetjük a tóparti kőmúzeum földtörténeti darabjait. Ezt követően elpedálozunk a Várhegy felé, száguldás az Eger fölé magasodó Egedre és végül az Eger környéki szőlők érintésével zárjuk túránkat és jutunk vissza a városba.

A kerékpártúra távja kb. 40 km, 800m szintemelkedéssel, mely sok pihenővel, igen kényelmesen 6-7 óra alatt teljesíthető

Vízitúra a Tisza-tavon

A vasárnapi napot az Egertől 50 km-re fekvő Tisza-tavon töltjük. A Tisza-tó valóságos vízi paradicsom számtalan szigettel, holtággal, lagúnával, hangulatos nádasokkal, tündérrózsa-mezőkkel tarkítva. Magyarország második legnagyobb tava rendkívül kedvező a vizes élőhelyek madárfajai számára, ennek köszönhetően mintegy 200 madárfaj lelt otthonra ebben a mesés környezetben.

A túránk során a Tisza-tó vadregényes vízivilágának esszenciájából kapunk ízelítőt, hiszen útvonalunk az ártéri facsoportok által szegélyezett vízmosások és a nádasok közt megbúvó belső tavak legszebbikeit érinti (Porong-tava, Ispán-tava).

A balesetvédelmi oktatást, valamint az evezés alapjainak bemutatását követően ellökjük hajóinkat a parttól. A nap folyamán rövid túrát teszünk a Tisza-tó néhány szűk csatornájának, és nagyobb, nyílt vízfelületeinek érintésével, megfigyeljük a mellettünk szárnyra kapó vízimadarakat, gyönyörködünk a tündérrózsák márványosan tündöklő fehérségében, majd a nap élményeivel eltelve térünk vissza a Poroszlóra.

A túra ára:

• 8 000Ft/fő, ami tartalmazza a kerékpár, bukósisak, kenu és mentőmellény bérlést, valamint a túravezetést.

Találkozási pont: 3300 Eger Bajcsy-Zsilinszky u. 17-19.