Specialized Tarmac SL8
Specialized már nagyon várta, hogy bemutathassa, a világ leginkább várt kerékpárját melyet évekig titokban fejlesztett: az új Tarmac SL8-at. Megérte a várakozást! A Tarmac SL8 olyan kombinációt nyújt az aerodinamika, a súly és a menetteljesítmény terén, amely korábban elképzelhetetlen volt egy kerékpárban ötvözve. Nyolc generáció és több mint két évtizednyi fejlesztés után ez nemcsak a leggyorsabb Tarmac, amit valaha készítettek, hanem a világ leggyorsabb versenykerékpárja is jelenleg.
Aerodinamikán a hangsúly
A Tarmac SL8 16,6 másodperccel gyorsabb 40 km-en, mint az SL7, így ez a legaerodinamikusabb kerékpár, amit valaha készített a Specialized. A aerodinamikai előnyök elérése érdekében a vezető élre összpontosítottak, bele tették az új Speed Sniffert és az új Rapide kormányt. A Speed Sniffer rendszer lényege, hogy a homlokcsőben a villanyakat a lehető leghátrább teszik, így az elején olyan aero formát tudnak kialakítani, mely szinte elvágja a levegőt. A villanyak tapered helyett végig 1-1/8” lett, szintén a kisebb homlokfelület kialakításáért. Így aerodinamikusabbá vált mint Venge.
Maximális sebesség. Minimális súly.
A Tarmac SL8 váza mindössze 685 gramm, ami a World Tour legkönnyebb vázának számít. Ez annak köszönhető, hogy az aerodinamikai fejlesztéseket ott végezték, ahol igazán számít, nem csak ott, ahol jól mutat. Így például az egész nyeregcsövet vékonyabbra vették, a hátsó támvilla pedig az Aethos vékonyságát kapta meg. Az Aethos-ból megtanulták, hogy a cél az, hogy a legkisebb anyagmennyiség bírja el a terhelést, és ne a hozzáadott formák aerodinamikája legyen.
Pokoli tempó, mennybéli kényelem.
A Tarmac új szintű gyorsulása és intuitív kezelhetősége a SL7-hez képest 33%-al jobb, ami a merevség/tömeg arány javulásnak köszönhető. 6%-al rugalmasabb, ami egyedi, sima vezetési élményt nyújt. Már az SL7 is bizonyított a Paris-Roubaix kockakövein, de az SL8 még ennél is több rezgést nyel el.
A lényeg az, hogy az aerodinamika vagy a súly önmagukban nem nyernek versenyeket – a sebesség az, ami számít. Ennek a sebességnek a megteremtése érdekében kompromisszumok nélküli kombinációt kellett létrehozni, az aerodinamika, a súly, a tekerés erejét felvevő merevség és az út irányából jövő ütésekre való rugalmasság terén. Versenyszimulációk segítségével, a valós világ adatait felhasználva, a Ride Science csapat tudja, hogy a Tarmac SL8 a valaha készült leggyorsabb versenykerékpár a fontos útvonalakon – 128 másodperccel gyorsabb a síknak számító Milánó-San Remo-n és 20 másodperccel gyorsabb a világ egyik legikonikusabb hegyén, a Tourmalet-n feltekerve, mint az SL7.